BEQUES ERASMUS+ CURS 2017 - 2018

BECA ERASMUS+ DE DUES ALUMNES DE JOIERIA DE L’ESCOLA D’ART DE MENORCA

Julia Simó Lagullón i Christine Preuss són dues alumnes del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Joieria de l’Escola d’Art de Menorca que enguany han gaudit d’una beca de mobilitat gràcies al programa europeu Erasmus+ per a FP EuroFP Balears III per a realitzar pràctiques en països de la comunitat europea.

El projecte EuroFP Balears III està coordinat per la Direcció General d'FP i Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació i Universitat del Govern Balear.

El programa Erasmus+ té com a objectiu una presa de contacte amb el món laboral en l’àmbit europeu on l’alumne pot contrastar i completar els coneixements adquirits al Centre Educatiu amb la realitat laboral i empresarial del país d’acollida.

En aquest cas, Julia s’ha desplaçat a Itàlia, a la ciutat de Pistoia per a fer pràctiques per un periode de quatre setmanes repartides entre una escola, el Liceu Artístic de Pistoia i una empresa de joieria, Centro Servizi Orafi s.a.s, coneixent de primera mà la seva feina i aprenent noves tècniques i Christine ha fet les seves pràctiques, també de quatre setmanes, a Sugarshop, una joieria d'Oslo a Noruega on va treballar al taller i també va assistir a alguns events professionals de la mà de la joiera noruega.

Un cop acabades les seves pràctiques, les dues es van mostrar molt satisfetes i van trobar molt enriquidora l’experiència tant pel fet de viatjar i conèixer el món de la joieria d'altre país europeu com pels coneixements adquirits durant la seva estada.

Julia destaca tant el contacte amb el món empresarial de la joieria italiana com l'apropament a l'entorn educatiu artístic d'aquest pais. Christine ha conegut diversos joiers i fins i tot ha participat a un event de moda amb joies. D'Oslo ressalta l'oferta cultural i que, sorprenentment, les darreres setmanes les temperatures han estat molt altes, més que a Menorca.

Amb aquesta experiència Julia Simó i Christine Preuss han complert el seu període de pràctiques formatives després de completar els dos cursos del Cicle Formatiu de Joieria Artística.