BEQUES ERASMUS+ CURS 2023 - 2024

BECA ERASMUS+ D'UNA ALUMNA DEL CICLE DE JOIERIA

Patricia Coll és una alumna del Cicle de Grau Mitjà de Joieria Artística de l’Escola d’Art de Menorca que enguany ha gaudit d’una beca de mobilitat dins el programa europeu Erasmus+ per a realitzar pràctiques a països de la comunitat europea.

Aquesta mobilitat ha estat finançada pel projecte Erasmus+ EuroFP BalearsVI, coordinat per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

El programa Erasmus+ té com a objectiu una presa de contacte amb el món laboral en l’àmbit europeu on l’alumne pot contrastar i completar els coneixements adquirits al Centre Educatiu amb la realitat laboral i empresarial del país d’acollida.

En aquest cas, Patricia  s’ha desplaçat a la Sardenya per a fer les seves pràctiques a la localitat de Villacidro i a un important taller de joieria: Gioielli Marrocu, especialitzat, entre altres, en la tècnica de la filigrana sarda.
La filigrana sarda és una tècnica artesanal molt apreciada a tot el món per la seva bellesa i singularitat. La filigrana sarda va ser declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO en 2017, reconeixent la seva importància cultural i peculiaritat com a forma d'artesania tradicional.
En aquest taller ha pogut conèixer i practicar els processos d'aquesta antiga tècnica que es caracteritza per la seva delicada i meticulosa elaboració.

Patricia s'ha trobat molt ben rebuda i va trovar molt enriquidora l’experiència, tant pels coneixements adquirits durant la seva estada com pel fet de viatjar i conèixer aquesta regió plena de cultura i tradició.

BECA ERASMUS+ D'UNA ALUMNA D'APGI DE L’ESCOLA D’ART DE MENORCA

Ona García-Argüelles Fortuny, alumna del Cicle d’Assistència al Producte Gràfic Imprès (APGI) enguany ha gaudit d’una beca de mobilitat dins el programa europeu Erasmus+ per a realitzar pràctiques a països de la comunitat europea.

En aquest cas, Ona s’ha desplaçat a Finlàndia, a la ciutat de Turku-Åbo, on ha realitzat tasques relacionades amb allò que va estudiar a l’Escola d’Art, a la empresa de consultoria empresarial, orientació laboral i formació contínua TA\TO-Koulutus oy.

Ona està molt satisfeta  i ha trobat molt enriquidora l’experiència, tant pels coneixements adquirits durant la seva estada com pel fet de viatjar i poder gaudir de l'experiència única de conèixer un altre país fent feina.

S’ha trobat molt a gust amb els seus companys de feina a l'empresa i també ha conegut a més estudiants en pràctiques d’Erasmus, un grup de quatre estudiants d'Alemanya i un altre grup d'espanyols i italians.També ha conegut a quatre estudiants de disseny gràfic i mèdia del campus de Mèdia de Juhannuskukkula.

Al seu parer l'experiència val molt la pena i s'emporta un record molt especial d'aquests dies.

Amb aquesta experiència Ona ha completat el seu període de pràctiques formatives després de finalitzar els dos cursos del Cicle Formatiu de grau mitjà Tècnic d'Arts Plàstiques i Disseny en Assistència al Producte Gràfic Imprès (APGI).

BECA ERASMUS+ BECA ERASMUS+ DE DUES ALUMNES DEL CICLE DE JOIERIA

Valeria Pagella i Celia Roca són dues alumnes del Cicle de Grau Mitjà de Joieria Artística de l’Escola d’Art de Menorca que enguany han gaudit d’una beca de mobilitat dins el programa europeu Erasmus+ per a realitzar pràctiques a països de la comunitat europea.

Aquestes mobilitats han estat finançades pel projecte Erasmus+ EuroFP BalearsVI, coordinat per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

En aquest cas, Valeria i Celia s’han desplaçat a la República Txeca, a la ciutat de Turnov situada a la regió de Bohèmia on l'extracció de granats i la talla de gemmes és molt important i tradicional.

Les alumnes van aprendre les tècniques bàsiques del tallat de gemmes de la mà d’Andrej Zajíc i el gravat amb burins en diferents materials amb Pavel Hübsch. Tot allò va estar posible gràcies a l'ajuda de Nada Solcova; tots ells de la prestigiosa Escola de Talla de Gemmes de Turnov.

Ambdues es van mostrar molt satisfetes i van trobar molt enriquidora l’experiència, tant pels coneixements adquirits durant la seva estada com pel fet de viatjar i conèixer altre país.

A més de trobar-se molt a gust amb la bona predisposició de professors i companys, van gaudir d’un ambient artístic molt ric i interessant.

“El proyecto EuroFP Balears VI (2022-1-ES01-KA121-VET-000061104) está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta nota de prensa es responsabilidad exclusiva de l’Escola d’Art de Menorca y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida"