BEQUES ERASMUS+ CURS 2022 - 2023

BECA ERASMUS+ DE TOM EIGENHUFE

Després de cinc dies d'intens treball, es va presentar a La Cavatina (Maó) la col·lecció de cartells sobre la violència masclista a la mitologia que l'alumnat de 2n d'APGI de l’Escola d’Art de Menorca va dissenyar i estampar en serigrafia.

Aquesta col·lecció és el fruit del magnífic taller que ha impartit el brillant il·lustrador i editor berlinès Tom Eigenhufe @eigenhufe.

Aquest taller ha obtingut una beca de mobilitat dins el programa europeu Erasmus+. Aquesta mobilitat està cofinançada mitjançant fons del programa Erasmus + de la Unió Europea adjudicats al projecte EuroFP Balears de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat del Govern Balear.

BECA ERASMUS+ D'UNA ALUMNA DE JOIERIA DE L'ESCOLA D'ART DE MENORCA

Júlia Pons és una alumna del Cicle de Grau Mitjà de Joieria de l’Escola d’Art de Menorca.

Aquest curs ha obtingut una beca de mobilitat dins el programa europeu Erasmus+ per a realitzar pràctiques en països de la comunitat europea.

Aquestes mobilitats han estat cofinançades mitjançant fons del programa Erasmus + de la Unió Europea adjudicats al projecte EuroFP Balears de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat del Govern Balear.

En aquest cas, Júlia s'ha desplaçat a Lisboa per a realitzar les seves pràctiques en el Taller de Joana Correia que desenvolupa la marca “d’ecolife, jóias com histórias”.

D'ecolife ofereix una joieria sostenible a partir d'elements naturals combinats amb uns altres més tradicionals o habituals de la Joieria. Aquest enfocament ecològic i sostenible també es reflecteix en el treball de reconversió de joies antigues o familiars.

Júlia troba molt interessant aquest vessant ecològic i sostenible de la joieria i aprofita aquestes pràctiques per a experimentar amb la cerca d'un disseny de joies que realça el seu valor conceptual i sentimental.

Al mateix temps gaudeix aquests dies de la bellesa i l'encant de la ciutat de Lisboa.

Amb aquesta experiència Júlia Pons realitza el seu període de pràctiques després de completar els dos cursos del Cicle de Joieria.

BECA ERASMUS+ D’UNA PROFESSORA DE L’ESCOLA D’ART DE MENORCA

Patricia Iniesta és la professora d’anglès de l’Escola d’Art de Menorca.

Aquest curs ha obtingut una beca de mobilitat dins el programa europeu Erasmus+ per a realitzar cursos de formació en països de la comunitat europea.

En aquest cas, Patricia s'ha desplaçat a Dublín per a realitzar un curs per a professors anomenat Our School Radio! Podcasts and New Media as an Educational Tool” (La nostra Ràdio Escolar! Podcasts i Nous Mitjans com a Eina Educativa”) a la Europass Teacher Academy.

Es tracta d'un curs de sis dies en què es proporciona a professors de diferents països europeus els coneixements i habilitats necessaris per a crear i gestionar contingut educatiu en Internet a través de ràdio web. Els participants aprenen a combinar elements de transmissió de radi, tecnologia web i pràctiques educatives per a aprofitar el potencial de la ràdio web amb finalitats educatius.

Patrícia part d'una experiència prèvia ja que no fa massa dies va participar juntament amb alguns dels seus alumnes en un programa de ràdio de la Cadena Ser i considera que l'experiència va ser molt positiva.

Ara podrà continuar desenvolupant aquesta metodologia aplicant tot l'après i compartit aquests dies, a més de gaudir de l'atractiu d'un país com és Irlanda.

“El proyecto  2022-1-ES01-KA121-VET-000061104 EuroFP Balears V está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de estas publicaciónes es responsabilidad exclusiva de l'Escola d'Art de Menorca y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida"